پایداری زندگی به برنامه ریزی درست و راهکار آن مدیریت صحیح است.

چگونه تبدیل به مدرس موفقیت شویم؟

چگونه تبدیل به مدرس موفقیت شویم؟ این روزها تب شرکت در دوره های انگیزشی موفقیت و روش های مختلف مانند قانون جذب، ان ال پی، کوچینگ ثروت، هوش مالی، بازاریابی و فروش و… داغ است و نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، مردم تلاش میکنند بخش هایی از زندگی خود را بهبود ببخشند و با انرژی مثبت به خواسته های خود برسند. در این بین افرادی هستند که در کسب موفقیت مردم سهم بسزایی دارند و با شرکت در سمینارها و دوره های آنان میتوان سبک زندگی خود را به طرز شگفت انگیزی تغییر داد. سالهاست کتاب ها و سخنرانی های بهترین سخنرانان موفقیت و انگیزشی مانند آنتونی رابینز، وین دایر، کوین ترودو، جک کنفیلد، رابرت کیوساکی و… تغییر بزرگی در زندگی مردم دنیا ایجاد کرده است.

اگر شما نیز علاقمند به فعالیت در این حوزه هستید و قصد ورود به حوزه تدریس و سخنرانی اصول موفقیت را دارید، در این مقاله به مراحل و تکنیک های تبدیل شدن به یک مدرس و سخنران حرفه ای در زمینه موفقیت فردی و کوچینگ خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

مزایای شغل یک مدرس حرفه ای چیست؟

چگونه تبدیل به مدرس موفقیت شویم؟

قدم اول: واقع بین باشید (واقعیت های زندگی یک مدرس)

یافتن رسالت فردی

قدم دوم: من اینکاره نیستم

قدم سوم: سبک تدریس خود را پیدا کنید

قدم چهارم: یک مدل پیدا کنید

قدم پنجم: منابع و توانمندی ها را مشخص کنید

قدم ششم: چه چیزی کم است

قدم هفتم: رشد برند شخصی

قدم هشتم: تولید محتوا

قدم نهم: صبر، صبر، صبر

قدم دهم: ساخت هویت جدید

دوره مربیگری ان ال پی

مزایای شغل یک مدرس حرفه ای چیست؟

طبق تحقیقاتی که در سال 2015 در موسسه کسب و کار اروپا انجام شد، شغل کوچینگ و آموزش تخصصی توانمندسازی فردی یکی از 30 شغل برتر دنیا (best jobs) خواهد بود. همچنین کسب و کارهای آموزشی مجازی نیز از اهمیت زیادی برخوردار خواهند بود. پس اگر بطور جدی قصد دارید در شغل سخنرانی و تدریس اصول موفقیت فعالیت کنید، بدانید سبک زندگی خاصی را انتخاب کرده اید که از مزایای ویژه ای برخوردار خواهید بود:

1- امکان کسب درآمد بالا

2- شهرت و وجه اجتماعی در میان مردم

3- استقلال شغلی

4- کسب آرامش درونی از طریق کمک به دیگران

5- یافتن معنا در زندگی

6- یادگیری مداوم

مدرس-سخنران- انگیزشی

چگونه تبدیل به مدرس موفقیت شویم؟

برای تبدیل شدن به سخنران انگیزشی و موفقیت، راههای گوناگونی وجود دارد اما طبق تجربه بنده و مطالعه مقالات مربیان حرفه ای کسب و کار، برای راه اندازی کسب و کار آموزشی، نیازمند 10 قدم اصولی برای مطالبی که در ادامه خواهید خواند، طبق تجربیات شخصی بنده و تجربیات اساتید موفق حوزه تعالی فردی میباشد.

قدم اول: واقع بین باشید (واقعیت های زندگی یک مدرس)

وقتی صحبت از یک سخنران تاثیرگذار و محبوب به میان می آید، تصویری از یک فرد با لباس رسمی به همراه مدیر برنامه ها در ذهن دیگران شکل میگیرد که در میان انبوهی از طرفداران قرار دارد و هر روز با هواپیما از شهری به شهر دیگر سفر میکند و ثروت زیادی را کسب کرده است. شاید چنین اتفاقی برای یک مدرس و سخنران موفقیت رخ دهد اما در ابتدا باید واقع بین بود و دشواری های این شغل را دید، چه بسا افرادی با چنین دید فانتزی وارد این شغل شده اند و در میانه راه انگیزه خود را از دست داده اند.

یافتن رسالت فردی

به جرات میتوانم بگویم افرادی که رسالت و ماموریت خود را در زندگی نیافته اند، در این شغل نمیتوانند موفق باشند. برخی از افراد با من تماس میگیرند و اطلاعات دوره مربیگری ان ال پی را جویا میشوند. آنهایی که عاشق این شغل نیستند و رسالت فردی آنها کمک به دیگران نیست، در ابتدا از درآمد و شهرت این شغل سئوال میکنند و می پرسند: چگونه میتوانم در کمترین زمان به درآمد میلیونی برسم؟ از اینجاست که میفهمم آنها هدف از این شغل را فقط و فقط کسب درآمد و شهرت میدانند. قصد من نیست که بگویم آنها اشتباه میکنند، بلکه به تجربه افرادی را دیده ام که با چنین هدفی وارد شغل تدریس و سخنرانی شده اند و با کوچکترین مشکلی از میدان خارج شده اند. توصیه من به آنها این است که اگر اولویت آنها تنها پول و شهرت است میتوانند به کارهای دیگر بپردازند.

اگر نمیدانید رسالت فردیتان چیست ابتدا به کشف رسالت فردی خود بپردازید و پس از انجام تست های مختلف، هدف خود را از وارد شدن به چنین شغلی مشخص کنید. در بخشی از کتاب کیمیاگر و تست های یافتن نقشه راه به ماموریت خود در زندگی دست خواهید یافت. پس از این مرحله با انگیزه بیشتری پای در این مسیر پر پیچ و خم خواهید گذاشت. سئوالهای زیر در کنار تست های یافتن رسالت فردی میتواند به شما در انتخاب این شغل کمک کن:

سئوال اول: چه فعالیتی حال من را خوب می کند؟

سئوال دوم: در چه فعالیتی گذر زمان را متوجه نمی شوم؟

سئوال سوم: ارزش های من در زندگی چه چیزی هستند؟ (مثلا کمک به دیگران، موفقیت به هر قیمتی، کسب ثروت، شهرت و…)

سئوال چهارم: چه چیزی در زندگی از همه چیز برایم مهمتر است؟

سئوال پنجم: چه موضوعی در درون شما کشش ایجاد میکند؟

سئوال ششم: اغلب وقت خود را به چه موضوعی میپردازید؟

سئوال هفتم: خود را در یک جمله تعریف کنید؟

سئوال هشتم: مطالعات شما بیشتر در چه زمینه ای است؟ آیا اکنون شغل و سبک زندگی شما با آن مطابقت دارد؟

سئوال نهم: اگر اکنون هیچ محدودیتی نداشتید، آیا بازهم در شغل فعلی می ماندید؟

سئوال دهم: افسانه شخصی شما چیست؟

روشهای-تدریس

قدم دوم: من اینکاره نیستم

آیا همه افراد میتوانند تبدیل به یک سخنران و مدرس شوند؟ پاسخ خیر است زیرا بخش مهمی از این کار مربوط به تیپ شخصیتی شما و کاراکتر های ذاتی و حتی ارزشهای شما است. اما در برخی از دوره های پرورش مربی، یک نسخه واحد به متقاضیان داده میشود، بدون توجه به تیپ شخصیتی آنها… واقعیت این است که هر ساله تب یک موضوع خاص در جامعه داغ میشود و بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن توانایی های خود، بدنبال چنین کارهایی میروند. بطور مثال من بیاد دارم در زمان تعیین رشته ما در دهه 70 رشته هایی مانند مهندسی برق و مکانیک و پزشکی جزء رشته های محبوب بودند و خانواده ها فارغ از علایق فرزندان، می خواستند که حتما وارد چنین رشته هایی شوند.

این تب در دهه 80 با رشته های MBA داغتر شد و اغلب افرادی که از تحصیل در رشته مهندسی سر خورده شده بودند به MBA روی آوردند. در سالهای اخیر نیز خانواده ها فرزندان خود را بالجبار به باشگاه های فوتبال میفرستند چون شنیده اند درآمد فوتبال میلیاردی است. من نیز سالها قبل قربانی چنین شرایطی شدم و علیرغم علاقه ام به حوزه روانشاسی، وارد رشته مهندسی و پس از آن مدیریت شدم اما در هیچیک از آنها حال خوبی نداشتم تا اینکه سرانجام رسالت فردی خود را یافتم و زمینه شغلی خود را تغییر دادم.

از اینرو اگر در ابتدای راه هستید، به شما توصیه میکنم هدف خود را از ورود به حوزه سخنرانی و توانمندسازی فردی مشخص کنید زیرا بسیار افرادی را دیده ام که وارد این حیطه شده اند و پس از مدتی به آرزوهای بزرگ خود نرسیدند و سرخورده شده اند. این شغل علیرغم ظاهر و موقعیت خوبی که دارد، بسیار دشوار و پیچیده است و یک استراتژی غلط فرد را سالها از رقبای خود عقب نگه میدارد.

قدم سوم: سبک تدریس خود را پیدا کنید

برای اینکه سبک تدریس خود را بیابید، پیشنهاد من استفاده از تست شخصیت شناسی MBTI است. این تست به شما امکان شناخت ترجیحات و منابع و توانمندی های درونی را میدهد تا بتوانید زمینه فعالیت خود را بخوبی امتحان کنید. در این تست میزان درونگرایی و برونگرایی هر فرد مشخص میشود و از این طریق میتوانید سبک تدریس خو را بدست بیاورید. بطور مثال فردی که پس از انجام تست MBTI متوجه شده است که ترجیحات درونگرایی بالایی دارد، شاید از اجرای برنامه های انگیزشی خسته شده و پس از مدتی فرسوده شود زیرا افراد درون گرا تمایل دارند در جمع های کوچک و بصورت یکطرفه کلاس را اجرا کنند بنابراین از چنین فردی نمیتوان انتظار داشت یک دورهمی یوگای خند را در بین 200 نفر اجرا کند و به مدت نصف روز بخندد. چنین کلاسهایی برای افراد برونگرا مناسبتر است زیرا برعکس افراد درونگرا، افراد برونگرا از بودن در جمع انرژی می گیرند.

تیپ-شخصیتی

سخنران انگیزشی : این دسته از مدرسان و سخنرانان از محبوبیت بیشتری در جامعه برخورداند زیرا انسانها بطور ذاتی علاقمند هستند انگیزه داشته باشند و فردی باشد که به آنها انرژی مثبت منتقل کند. افرادی که شخصیت برونگرا و اجتماعی تر دارند و علاقمند به مباحث انگیزشی هستند، میتوانند سخنرانی و کلاسهای انگیزشی، یوگای خنده، اصول شاد زیستن و… را با کیفیت بیشتری برگزار کنند. افرادی مانند آنتونی رابینز، اندرو متیوس، کوین ترودو، نیک وویچیچ در خارج از کشور و افرادی مانند دکتر حلت، دکتر آزمندیان و… از نمونه های بارز سخنرانان انگیزشی هستند.

مشاور: برخی افراد تمایل دارند بعنوان یک مشاور در گروههای کوچک و بر روی مسائل اخلاقی و ارتباطی کار کنند. چنین سبکی برای افراد درونگرا مناسبتر خواهد بود. مشاوران به تغییر رفتار و یافتن ریشه مشکلات می پردازند و در نهایت چند راهکار را به مراجع اعلام میکنند.

راهبر (coach): افرادی که در میانسالی به سر میبرند و در زمینه مورد نظر به تدریس می پردازند، میتوانند از تجربیات و دانش خود استفاده کنند و بعنوان یک مربی حرفه ای یا کوچ به دیگران کمک کنند. فردی که در زمینه کوچینگ فعالیت میکند، بطور عمیق و سیستماتیک و باتوجه به توانایی های شرکت کنندگان راه حل میدهد. بنابراین اگر قصد دارید در چنین زمینه ای فعالیت کنید، نیاز دارید تا سالها تجربه در کنار دانش آکادمیک را کسب کنید.

سخنرانی بر پایه تکنیک : افرادی مانند برایان تریسی، رابرت کیوساکی و جک کنفیلد، ریچارد بندلر، خوزه سیلوا و… مدرسانی هستند که سبک سخنرانیشان بر اساس اطلاعات و تکنیک ها بنا نهاده شده و افرادی که در سخنرانی های آنها شرکت میکنند بدنبال تکنیک های زود بازده در زمینه کسب و کار و ارتباطات و مدیریت زمان هستند. افرادی مانند دکتر انوشه و دکتر هولاکویی و دکتر مجد از نمونه مشاوران و سخنرانانی هستند که بر پایه اطلاعات و ارائه تکنیک تدریس می کنند.

سخنران الهام بخش: افرادی مانند وین دایر، ناپلئون هیل، دبی فورد و استفان کاوی بعنوان معلمان معنوی یا راهبران زندگی فعالیت میکنند و افرادی که خواهان ارتباط بیشتر با کائنات و خداوند هستند، طرفداران آثار آنها هستند. از مدرسان و سخنرانان داخل کشور که در این زمینه فعالیت میکنند میتوان افرادی مانند دکتر فرهنگ و دکتر میثاق را نام برد.

آموزش تئوری انتخاب

قدم چهارم: یک مدل پیدا کنید

پس از اینکه تیپ شخصیتی و سبک سخنرانی خود را یافتید، بدنیال یافتن یک فرد الگو باشید تا با مدلسازی و استفاده از تجارب او بتوانید مسیر موفقیت را سریعتر طی کنید. توجه داشته باشید که ابتدا مراحل قبل را به دقت انجام دهید و سپس وارد مرحله چهارم شوید. در این مرحله میتوانید با استفاده از فیلم سخنرانی ها و مصاحبه، استراتژی کاری آنها را مشخص کنید و به الگوبرداری از آنها بپردازید. الگوبرداری از انسانهای موفق در علم NLP یکی از تکنیک های قدرتمند کسب موفقیت محسوب میشود زیرا طبق پیش فرض های ان ال پی ” اگر کسی میتواند کاری را انجام دهد، شما هم میتوانید”. بطور کلی سیستم ذهنی انسانها از نظر سخت افزاری مشابه یکدیگر است، اما چه چیزی باعث میشود تا برخی افراد در یک زمینه خاص موفق باشند و بقیه مردم معمولی باشند؟ اینجاست که میتوان با استفاده از تکنیک های ان ال پی به مدلسازی افراد موفق بپردازید. اگر قصد دارید فردی را بعنوان یک الگو انتخاب کنید و نتایجی مشابه او کسب کنید، پیشنهاد میکنم از محصول ” کارگاه هدف و الگوبرداری از انسان های موفق” در سایت خانه ان ال پی ایران استفاده کنید.

” اگر کسی می تواند کاری را انجام دهد، شما هم می توانید”

قدم پنجم: منابع و توانمندی ها را مشخص کنید

اگر قصد دارید تبدیل به یک مدرس حرفه ای در زمینه موفقیت شوید، نقاط بارز شخصیتی خود را مشخص کنید و بیشترین انرژی را برای پرورش آن اختصاص دهید. یکی از اشتباهاتی که اغلب ما در زمینه توانمندسازی خود انجام میدهیم، تمرکز بر روی نقاط ضعف است. حتما دوران کودکی را بیاد دارید که والدین و معلمان بجای تشویق دانش آموزان برای کسب نمره مناسب در چند درس، آنها را برای کسب نمره ضعیف در یک درسی مانند ریاضی یا دیکته شماتت میکردند و تمام تلاش خود را انجام میداند تا نمره ریاضی فرد به حد نمره های دیگر برسد، در حالیکه در نظام آموزشی جدید کسب نمره خوب در یک درس نشانه استعداد فرد در آن زمینه است و باید روی آن متمرکز شد. حال برای یافتن نقاط قوت به سئوالات زیر پاسخ دهید:

1- اگر قرار باشد 5 نقطه قوت و توانایی خود را مشخص کنید، آن چه چیزی است؟

2- در چه زمینه ای بیشترین عملکرد را دارید؟

3- اطرافیان شما را با چه مشخصه ای می شناسند؟

4- یک شغل خوب از نظر شما چه مشخصاتی دارد؟

نقشه راه موفقیت

قدم ششم: چه چیزی کم است

در مرحله شروع به تدریس، به کمبودها و موانعی که شما را از دستیابی به موفقیت باز میداند هم توجه کنید. بطور مثال لیستی تهیه کنید که یک مدرس برای اینکه وارد حوزه تدریس و سخنران شود، به چه چیزهایی نیاز دارد؟ میتوانید لیستی از آموزش ها و دوره ها و کتابهایی که برای تبدیل شدن به یک مدرس مرجع نیاز است را یادداشت کنید و برنامه ای ترتیب دهید تا به هر یک از آنها دست یابید. در ادامه لیستی از کارهای که یک مدرس برای فعالیت حرفه ای به آنها نیاز دارد را ارائه خواهیم کرد:

1- به چه آموزش هایی نیازمندم؟

هیچگاه آموزش و یادگیری را متوقف نکنید. یکی از کارهای منظم یک مدرس و سخنران موفقیت، شرکت در دوره های آموزشی و استفاده از منابع آموزشی مانند فایل های صوتی، کتابها و مجلات تخصصی و… است. همچنین شرکت در کلاسهای کسب اعتماد به نفس و زبان بدن و نحوه تدرس میت واند شما را به یک مدرس حرفه ای تبدیل کند.

2- مجاورت، مشابهت می آورد

از آنجایی که عقیده دارم هیچ یک از انسانها از متوسط اطرافیان خود بالاتر نمیروند، بنابراین برای اینکه به نتایج فوق العاده دست یابید، دایره دوستان خود را تغییر دهید و با افراد موفق و خوشبین در زمینه تخصصی خود نشست و برخواست کنید. پس از مدتی خواهید دید استانداردهای بالایی را برای زندگی خود تعیین کرده اید و توانایی های بیشتری از خود بروز خواهید داد. بیا دارم در یک از مصاحبه هایی که با علی دایی شده بود، وقتی خبرنگار از ایشان پرسید چطور به این همه موفقیت مالی دست یافتید و آیا از این میزان موفقیت راضی هستید؟ او پاسخ داد من دوستانی دارم که موفقیت و ثروت من در بین آنها به چشم نمی آید و بسیار معمولی به حساب می آید. از اینرو اگر در جمعی هستید که افراد عادی و شکست خورده در آن هستند، لطفا دایره دوستان خود را تغییر دهید.

3- کسب مجوزها و مدارک آموزشی

پس از مشخص شدن زمینه فعالیت، به یکی از ارگانهای آموزشی یا نظارتی مانند اداره ارشاد، سازمان بهزیستی، سازمان فنی و حرفه ای و NGO مراجعه کنید و طبق قوانین آنها مدارک قانونی را تهیه و با هماهنگی اتحادیه و ارگانها به برگزاری دوره بپردازید. بطور مثال فردی که قصد دارد در زمینه برنامه ریزی استراتژیک توسعه توانمندی های شخصی به تدریس بپردازد می تواند از در دوره آموزشی سازمان فنی و حرفه ای شرکت نموده و این مدرک را از ان سازمان اخذ نمایند و مدارک مربوطه جهت تاسیس موسسه را اخذ نماید.

برند شخصی

قدم هفتم: رشد برند شخصی

اگر مراحل را به دقت طی کرده باشید، از این مرحله به بعد بدنیال رشد برند شخصی خواهید بود. پس از اینکه کسب و کار خود را شروع کردید، بدنبال رشد برند شخصی خود باشید. روش هایی مانند تبلیغات در فضای مجازی و همکاری با موسسات مختلف و داشتن مزیت رقابتی در زمینه کاری مورد نظر، میتواند برند شما را به سرعت بر سر زبانها بیاندازد. در ابتدای مسیر تدریس و سخنرانی توصیه می شود در یک زمینه مشخص فعالیت کنید و پس از اینکه مشتریان شما را شناختند میتوانید به تدریس موارد دیگر هم بپردازید.

نقشه راه کسب و کار

افرادی که فاقد نقشه راه و استراتژی در کسب و کار خود هستند، دچار انحراف در عملکرد میشوند، بدین ترتیب که اگر ندانید کسب و کار شما به چه سمت و سویی خواهد رفت، نمیتوانید فعالیت های فعلی را برنامه ریزی کنید. بنابراین یک مقصد و هدف برای کسب و کار خود ترسیم کنید و هر روز که فعالیتی را انجام میدهید، یک قدم به آن نزدیک شوید. سئوالات زیر میتوانند تا حدی نوع فعایت و چشم انداز کسب و کار شما ار مشخص نمایند:

1- چه شغلی برای من مناسب است؟

2- آینده شغلی و میزان پیشرفت من چقدر خواهد بود؟

3- چه نتایجی رضایت من را به همراه خواهد داشت؟

4- کسب و کار من تا تاریخ …. به …… جایگاه در بازار خواهد رسید.

5- من دارای چه مزیت رقابتی نسبت رقبا هستم؟

6- مهمترین رقیب های من در حیطه سخنرانی و آموزش چه افرادی هستند؟ آنها چه استراتژی دارند؟

قدم هشتم: تولید محتوا

چهره آموزش در سالهای اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است و مشتریان ترجیح میدهند از آموزش هایی استفاده کنند که در زمینه صرف انرژی و هزینه و زمان به صرفه بوده و ترجیحا از محل کار خود یا منزل به یادگیری مطالب بپردازند. از اینرو تولید محتوای مناسب مانند مقالات تخصصی، فایل ها صوتی و کلیپ های آموزشی می توانید نتایج فوق العاده ای را کسب کنید.

توصیه میشود یک تقویم آموزشی بنویسید و برای هر روز خود یک محتوا تهیه کنید و روزانه مطالبی را در سایت و شبکه های اجتماعی قرار دهید. بیاد داشته باشید مشتریان و کاربران به مدرس و سخنرانی اعتماد میکنند که دارای سوابق خوب آموزشی و محتوای مناسب باشد. تحقیقات ثابت کرده اکثر مشتریانی که در معرض مجاورت با صدا یا تصویر یک سخنران قرار میگیرند و به آن عادت میکنند، راحتتر از محصولات و دوره های آموزشی او استفاده میکنند. بنابراین با استفاده از برنامه های تولید فایل صوتی و کلیپ، محتوای آموزشی مناسب تهیه کنید.

آموزش تولید محتوا

یک کتاب بنویسید؟ شاید نوشتن کتاب را مهمترین قدم یک مدرس یا سخنران در ساخت برند شخصی دانست. همه مردم به فردی که دارای تالیفات و کتاب های تخصصی در رشته مورد نظر اعتماد بیشتری دارند و از مقبولیت بالایی برخوردار است. بنابراین یکی از اولین کارهایی که برای تولید محتوا انجام میدهید، نوشتن کتاب خواهد بود. در همین سایت مقاله ای با عنوان ” چگونه کتاب بنویسیم؟” به قلم سجاد زمانی نوشته شده است که به تکنیک های نویسندگی می پردازد.

قدم نهم: صبر، صبر، صبر

اگر فرآیند برندینگ و رشد کسب و کار را همانند کاشتن یک دانه در نظر بگیرید، باید برای رشد این گیاه ضعیف و نوپا مدتها زمان و انرژی صرف کنید تا به یک درخت تنومند تبدیل شود. لطفا بدنبال راههای میانبر و زود بازده نباشید. در یک موضوع تخصصی عمیق شوید و به مرور برند خود را رشد دهید. یکی از آفت های کسب و کارهای نوپا، کم طاقت بودن مددیران کسب و کار است، به همین دلیل 85% از کسب و کارهای نوپا در سال اول شکست می خورند و از میان می روند.

استراتژی شخصی بنده در توسعه کسب و کار استفاده از قوانین اثر مرکب است، بدین معنی که با انجام کارهای کوچک موثر به نتایج بزرگ دست میابم. شما نیز چند فرآیند موثر در رشد کسب و کار خود را انتخاب کنید و هر روز قسمتی از آنرا انجام دهید و بدین شکل در طی 1 الی 2 سال به نتایج شگفت انگیزی دست خواهید یافت.

قدم دهم: ساخت هویت جدید

اگر مراحل قبل را بخوبی سپری کرده باشید، اکنون لحظه مواجه شدن با هویت و سبک جدید زندگی است. چک لیستی از کارهای روزانه تهیه کنید و هر روز خود را به تولید محتوای آموزشی، یادگیری و ارتباط با افراد هم فکر اختصاص دهید.

جمع بندی

تا اینجا ترسیم نقشه راه چگونگی تبدیل شدن به یک مدرس و سخنران حرفه ای را بررسی کردیم و راههای عملی و مطمئن را حضورتان ارائه کردیم. پس از این فقط تبدیل ایده ها به عمل و مداومت برای رسیدن به خواسته ها میماند که میتوانید با تمرکز بر روی یک موضوع مورد علاقه، پس از مدتی به یک برند آموزشی مورد اعتماد تبدیل شوید. بنده سالهاست در چنین مسیری در حال فعالیت هستم و طبق فرمول فوق به دهها نفر کمک کرده ام تا بتوانند در موضوع مورد علاقه خود به یک مدرس حرفه ای تبدیل شوند. اگر فکر می کنید آموزش های مجموعه خانه ان ال پی میتواند در این زمینه به شما کمک کند، با ما تماس بگیرید:

نویسنده : سجاد زمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *